Fotograf Piotr Michalak po sesji w apartamentowcu zaprosił urodziwą Faustynę Wespińską – niedawną laureatkę konkursu piękności Miss Polonia i Miss Intercontinental Poland – na portretową sesję o charakterze beauty w studio.
Jak uzyskać miękkie światło z lampą LED?
W realizacji tego typu sesji Piotr potrzebował uzyskać rozproszone miękkie światło. Lampa Rotolight AEOS 2 ma możliwość świecenia twardym światłem generowanym przez diody LED, a po założeniu modyfikatora właśnie takim jakiego w tym przypadku potrzebował Piotr. Modyfikator Dome Diffuser rozprasza emitowane przez lampę światło, dzięki czemu w niesłychanie prosty sposób uzyskujemy oświetlenie o wyjątkowo miękkim rozejściu, które tworzy niezwykle naturalne cienie.
Podstawowe ustawienie portretu
Po założeniu dyfuzji na lampę, Piotr skierował światło LED bezpośrednio na modelkę – lampa AEOS 2 była zamontowana na ramieniu statywu, nieco nad jej głową, pod kątem 45 stopni. Piotr starał się maksymalnie zbliżyć źródło światła do Faustyny, ale nie na tyle blisko, aby było ono widoczne w kadrze. Maksymalne przybliżenie lampy do modelki potęgowało efekt zmiękczenia światła. Gdyby lampa była mocno oddalona, w tym przypadku, efekt nie był by tak korzystny. Rotolight AEOS 2 to lekka lampa LED o dużej mocy i płaskiej konstrukcji z wygodnymi uchwytami, która świetnie sprawdzi się zarówno w plenerze jak i studio. Nie sprawia kłopotów w trakcie montażu do statywu czy zakładaniu dodatkowych modyfikatorów. Instaluje się ją na planie szybko i sprawnie. Nawet jeśli pracujemy w pojedynkę.
„Musimy pamiętać, że jeśli umieścimy źródło światła zbyt wysoko nad głową modelki, nie uda nam się uzyskać efektu błysku w jej oczach. Dlatego ustawiłem lampę nieznacznie powyżej źrenic Faustyny odseparowując oświetloną miękko twarz od zacienionej szyi.” – wyjaśnia Piotr.
Produkty marki Rotolight charakteryzuje duża moc i komfort kontrolowanego w czasie rzeczywistym światła ciągłego, dzięki czemu efekty jakie daje ustawiane panelu LED w trakcie sesji widoczne są na bieżąco. To, w połączeniu z unikalną opcją kreacji obrazu w trybie lampy błyskowej z HSS daje niespotykaną elastyczność i szerokość możliwości twórczych.
Portret o perłowo-złotym blasku
W pierwszym z dwóch ustawień tła tej sesji, Piotr postawił na kolor żółty. „Chciałem uwydatnić efektowny, perłowo-złoty blask iluminacji makijażu na skórze twarzy portretowanej Faustyny. Dlatego postawiłem na wzmocnienie głównego źródła światła dodatkową blendą od dołu”. Piotr z uznaniem przyjął uzyskany efekt dużego i równomiernego oświetlenia jaki zapewnił tak ustawiony zestaw AEOS 2 z dyfuzją i blendą.
Naturalne piękno i szlachetne, detaliczne atrybuty
Drugim kolorem tła jaki Piotr postanowił wykorzystać przy okazji tego sesyjnego spotkania z Faustyną w przydomowym studio, był szlachetny burgund. Zmieniając tło, Piotr zdecydował się zachować ustawienie i sposób oświetlenia portretowanej modelki urozmaicając jej stylizację piękną, burgundowo-niebiesko-fioletową chustą oraz mieniącą się srebrzyście biżuterią.
Stylizacja, biżuteria i makijaż to charakterystyczne elementy fotografii typu beauty. W tym wypadku zdobiona chusta świetnie współgra z ciemnym tłem, podkreślone przez rzęsy spojrzenie modelki skupiają odbiorcę, a blask jej nieskazitelnej skóry koresponduje z błyszczącymi ustami i mieniącymi się kamieniami kolczyków.
„Zawsze, gdy fotografuję kobietę, chcę uchwycić esencję jej elegancji, naturalnej delikatności, miękkości i blasku. W końcu beauty znaczy uroda i piękno” – przyznaje Piotr.
Eksperymentalne poszukiwanie efektu
Na koniec Piotr postanowił zaimprowizować. Realizując koncepcyjny portret z kryształową siatką na głowie Faustyny, która wyraźnie odcinała się na ciemnym tle szlachetnego burgundu nie krył satysfakcji z rezultatu jaki zapewnił mu ten podstawowy setup oświetleniowy oparty na pojedynczej lampie LED marki Rotolight.
„Poza codzienną pracą, w trakcie takich sesji jak ta, fotografia to również świetna okazja do poszukiwania zaskakującego efektu. Lubię eksperymentować, gdyż nigdy nie wiadomo czy bawiąc się stylizacją nie wpadniemy w punkt nieoczywistego i intrygującego ujęcia. Pracując z tylko jedną lampą AEOS 2, dyfuzją i blendą można uzyskać naprawę interesujące efekty. Nie bójcie się tego.” – zachęca.
Dowiedz się więcej nt. pracy Piotra Michalaka, odwiedź jego stronę internetową oraz Instagram.
W sesji użyto: Rotolight AEOS 2 wraz z dedykowaną dyfuzją Dome Diffuser oraz obiektyw Sigma Art. 105mm F1.4 DG HSM