Fotograf Piotr Michalak postanowił zrealizować sesję portretową o charakterze miejskim z piękną modelką Liwią Szewczyk i równie zgrabnymi lampami Rotolight AEOS 2. Zaplanował dwa rodzaje ujęć – jedno na zewnątrz wykonane w świetle mieszanym oraz jedno w zamkniętym wnętrzu – całkowicie przy świetle sztucznym. Poznaj trzy najważniejsze spostrzeżenia dotyczące pracy z tym sprzętem w czasie fotospaceru po Warszawie.
Mała waga lamp AEOS 2 nie przekraczająca półtora kilograma i ich ultracienka konstrukcja sprawiają, że jesteśmy w stanie w jedną torbę spakować dwa takie światła wraz z dyfuzjami Rotolight Dome Diffuser i dwoma statywami Rotolight Compact Light Stand dosłownie zabierając ze sobą całe nasze studio fotograficzne w każde miejsce, które chcemy odwiedzić. Lampy rozkłada się i obsługuje błyskawicznie z poziomu aplikacji w telefonie lub dotykowego ekranu LCD lampy, co pozwala zaoszczędzić cenny czas na planie.
W pierwszym ujęciu Piotr miał zamiar sportretować modelkę mieszając zastane na ulicy Warszawy światło słoneczne z rozświetlającym cienie na jej twarzy światłem sztucznym. Chcąc uzyskać więcej mocy, doświetlał scenę lampą błyskową High Speed Sync RGB, którą wyzwalał za pomocą pilota Rotolight HSS transmiter. Zerowy czas ładowania i możliwość wykonania nawet 100 000 błysków z pełną mocą na jednej baterii, były gwarancją zarejestrowania najważniejszych momentów, nawet kiedy modelka dynamicznie porusza się w kadrze
W kolejnym ujęciu Piotr używał trybu światła ciągłego, mając w zanadrzu szeroki wybór ponad 16,7 miliona kolorów. Postanowił „schować” AEOS 2 za modelką, oświetlając wybranym kolorem ścianę stanowiącą tło sceny. Dzięki kompaktowym rozmiarom lampy, jako odbiorcy zwracamy uwagę na efekt, a nie fakt wykorzystania sprzętu dyskretnie ukrytego za fotografowanym obiektem. Druga lampa posłużyła jako główne światło oświetlające modelkę mocnym, jasnym światłem.
Koniec dnia. Piotr zrealizował swój pomysł doceniając wszechstronność lamp Rotolight AEOS 2, z których korzystał zarówno w warunkach światła naturalnego, gdzie doświetlał fotografowaną modelkę, jak również w przestrzeniach zamkniętych takich jak garaże. Lampy sprawdziły się tak samo w przypadku tworzenia materiału zdjęciowego jak i nagrań wideo. Podczas płynnej pracy pomogły rozwiązania umożliwiające łatwe przełączanie się między trybami oświetlenia, aby dostosować kolor, moc czy ustawienia lampy.
Dowiedz się więcej nt. pracy Piotra Michalaka, odwiedź jego stronę internetową.
W sesji użyto: Rotolight AEOS 2 wraz z dedykowaną dyfuzją Dome Diffuser, wyzwalaczem Rotolight HSS transmiter i statywami Rotolight.