W ręce Rafała Makieły – fotografa specjalizującego się w codziennej pracy w modowej fotografii podwodnej, beauty i szeroko pojętej fotografii reklamowej trafiły pewnego popołudnia trzy lampy z oferty Rotolight. Zobacz jaki użytek Rafał zrobił wykorzystując jednego AEOS 2 i dwie NEO 3 uwydatniając ich niebagatelne możliwości zarządzania i zabawy kolorem światła i zainspiruj się do realizacji własnych projektów.
Rotolight NEO 3 i AEOS 2, bo o nich mowa łączy niesłychanie prosta w obsłudze, ale niezwykle szeroka i płynna możliwość zarządzaniem barwą światła. Obydwie lampy oferują 16,7 miliona kolorów paneli RGBWW oraz 2500 filtrów cyfrowych z gamy LEE i Rosco, które z powodzeniem zastępują konwencjonalne filtry żelowe. Dzięki temu szybko i sprawnie możemy bawić się i grać kolorem o niemal nieskończonej i wariantowości twórczej.
„Ponieważ lampy mają nieprawdopodobnie szerokie możliwości gry kolorami nie sposób było nie skorzystać z tych funkcji. Modelkę mamy już umówioną. Ale jaka stylizacja? Pomyślałem że grając kolorami warto założyć coś, co dodatkowo uatrakcyjni mecz barw, kontra barwom. Srebrzysta odbijająca światło marynarka będzie kapitalna. Nieco futurystyczne okulary dopełnią kadr.”
Zapalając dwie lampy NEO 3 po bokach oraz jedną AEOS 2 na tło, w zasadzie miał już ustawiony cały plan. Wystarczyły 2-3 próbne zdjęcia, szybka korekta mocy lamp na ich dotykowym wyświetlaczu, poprawa kąta ich nachylenia względem modelki i plan był gotowy do pracy.
„Zdecydowałem się skorzystać z kontrastowych wobec siebie barw. Eksperymentujcie z nimi, łączcie niebieski z żółtym, czerwony z niebieskim czy filetowym, a zobaczycie, że kolory potrafią ze sobą pięknie pracować.” – rekomenduje Rafał.
„Możliwość szybkiego i łatwego korzystania z wielu gotowych filtrów barwnych lub produkowanie własnego profilu to super opcja w mobilnym oświetleniu. Wydaje się że zwykła zmiana barw światła głównego i tła daje nam zupełnie różne zdjęcia, a to tylko szybki klik w filtrach kolorystycznych.”
W sesji Rafał miał do dyspozycji trzy lampy Rotolight: jeden AEOS 2 oraz dwie kompaktowe NEO 3. Ich rozmiary i wydajność pracy na zasilaniu bateryjnym również znalazła uznanie w jego oczach: „Możliwość pracy w studio, plenerze lub u Klienta to kapitalne rozwiązanie. Szach-mat to dołączone statywy oświetleniowe. Pakują się małą torbę transportową, albo większą kieszeń płaszcza.” – zauważa Rafał.
„W dzisiejszych czasach, my mobilni fotografowie mamy mega bonus. Transportowanie, zasilanie i praca ze sprzętem fotograficznym w różnych zakątkach świata nie była tak prosta i przyjemna. Korzystajmy z tego przywileju!” – dodaje.
Dowiedz się więcej nt. pracy Rafała Makieły, odwiedź jego stronę internetową oraz Instagram i Facebook.
W sesji użyto: Rotolight AEOS 2 wraz z NEO 3 ze statywami Rotolight.